Veronika Franz, Severin Fiala
Des Teufels Bad
In 18de-eeuws Oostenrijk voelt de diepgelovige en hoogsensitieve Agnes zich verloren in de emotioneel kille wereld van haar man, waardoor ze steeds verder in haar melancholie wegzakt en uiteindelijk naar schokkend gewelddadige oplossingen zoekt.
Oostenrijk, 18de eeuw. De diepgelovige en hoogsensitieve Agnes is nog maar net getrouwd als blijkt dat ze zich niet thuis voelt in de wereld van haar man. De emotioneel kille dagen die bestaan uit werk, klusjes en verwachtingen, worden haar al snel teveel. Agnes trekt zich steeds verder terug. Haar eigen restricties worden alsmaar beklemmender, haar melancholie extremer. Al snel lijkt haar enige uitweg schokkend gewelddadig te zijn.
'De grootste horror is dat de film gebaseerd is op ware gebeurtenissen' - VPRO Cinema (★★★★)
'Broeit als langzaam opwarmend, vochtig hooi' - de Volkskrant (★★★★)
'Duister, schokkend en triest verhaal' - NRC (★★★★)
'Fascinerend griezelkabinet rond religie en depressie' - Trouw (★★★★)
Austria, 18th century. The devout and highly sensitive Agnes has only just been married when she realizes she doesn’t feel at home in her husband’s world. The emotionally cold days filled with work, chores, and expectations soon become too much for her. Agnes withdraws further and further into herself. Her own restrictions grow ever more oppressive, her melancholy more extreme. Before long, her only escape seems shockingly violent.
'The greatest horror is that the film is based on true events' - VPRO Cinema (★★★★)
'Simmering like slowly warming, damp hay' - de Volkskrant (★★★★)
'Dark, shocking, and tragic story' - NRC (★★★★)
'A fascinating cabinet of horrors about religion and depression' - Trouw (★★★★)